Kino

کش رفتن و به‌ عاریت گرفتن و ادغام تکه‌های ناجویده، و جعل نتیجه‌های ناوارد جبران حفره‌‌ی خلاءها نیست

Kino

کش رفتن و به‌ عاریت گرفتن و ادغام تکه‌های ناجویده، و جعل نتیجه‌های ناوارد جبران حفره‌‌ی خلاءها نیست

Kino
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

با هر آسانی، سختی‌ست!

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ق.ظ

آقا نمی‌دونم چرا این آهنگ‌های شاد ایرانی واسه من بغض میارن! خیلی اهل موسیقی‌های شاد رایج نیستم و همون دفعات معدودی که گوش می‌دم تو عروسی‌هاست. امشب وسط عروسی و وقتی قطعه‌ی "بلا"ی اندی پخش می‌شد باز استارتش خورد. یکم بدنم سست شد، شل کردم، رو صندلی لیز خوردم و رفتم تو فکر شعرش. وقتی می‌خونه " نگاه کن جای پامون همون‌جا لب چشمه‌ست" همیشه فکرم می‌ره پیش یه جور حسرت، انگار که داره خاطرات یه چیز یا یه شخص از دست رفته رو با جای پایی که لب چشمه مونده بیاد میاره، حالا می‌خواد با هزار تا ناز و کرشمه‌ی مردونه‌ی لزج بخونه اینو، فرق نمی‌کنه که، من دلم هرّی می‌ریزه و تازه یادم میفته به چهره‌ی اندی که اخیرن تو اجرای زنده‌ی همین آهنگ دیدم، طرف چروک و کبود شده بود و هنوز داشت زور می‌زد زرنگ و شنگول جلوه کنه! پسرخاله‌م برگشته می‌گه نکن اینطوری، نباید به شعرش دقت کنی، به ضربش دقت کن! یعنی انگار یه چیز پذیرفته شده‌ست و همه اونایی که رفتن وسط دارن هد می‌زنن حواسشون پی ضربه.

بعد استاد رفت سراغ ویگن و قد و بالای تو فلان و اینا. ویگن که لاکردار اصن غم توش نهادینه شده. آدمی که مدل موهاش اونطوره، با اون لبخند و ابروی کج ژست می‌گیره و صدایی اون‌جور داره، این آدم رواست که شاد باشه؟ اینا همه فتوشاپه آقا، باور نکنید. گوش نکنید به شادوماد شادوماد گفتناش، این آدم چهره‌ی واقعیش اونه که می‌خونه با تو رفتم بی تو باز آمدم... از سر کوی او... دل دیوانه. حالا هرچقدرم کت سفید بپوشه گیتار بگیره دستش و دندوناشو نشون بده، من دیگه بچه نمی‌شم.

قصه پیش رفت تا رسید به ناهید و شهرام شب‌پره و آهنگ "دلکم دلبرکم" شما به اسم این قطعه نگاه کن فقط، می‌خوای بالا بیاری، خب این شادیه؟ این منتهای غمه. بعد تازه برو تو شعر، همش گله‌ست و  لابلاشون داره با دلبرکش لاس می‌زنه، آخه با چه منطقی؟‌ با چه استدلالی؟ تزویر تا به کجا؟ اگه شکسته بال و پرکت، اگه نمدونم چی چی رو گذاشته پای کلکت،‌ اگه بهت نگفت عاشق دیگری بود و برات همه‌ش قصه‌ی پردرد و پرغصه گفت... دیگه واسه چی گه می‌خوری می‌گی دلبر بانمکم؟ آخه اون دلبره؟‌ اون توله‌ی سگه. بعد تماشای مردم که دارن با این اباطیل می‌رقصن دردشو دوچندان می‌کنه و البته باز یاد آدم میاره که با هر سختی...

اما بعدش یه موسیقی پخش شد که گویا یه کار فولک ترکیه ب اسم ناری ناری و زیادم کاور شده و نمی‌دونم اینی که ما شنیدیم نسخه‌ی کی بود. اون اوضاع رو بغرنج‌تر کرد. ترکی بود و خیلیشو نمی‌فهمیدم و تو اون سر و صدا تقریبن هیچی نمی‌فهمیدم و مواجه شده بودم با خیل ترکانِ رقصنده‌‌ی حاضر در صحنه که بازو در بازوی هم داشتن تو یه دایره با این آهنگ می‌رقصیدن! و من شقیقه‌مو می‌مالیدم که اون حس و حال یادم بمونه و بتونم ازش بنویسم.

این بود شرح یک شب عروسیِ ما! جمشید پس کدوم رنگا قراره حال ما رو خوب کنن؟

آهنگ شاد

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۲۲
  • ۳۷۵ نمایش
  • احسان

اندی

شهرام شب‌پره

ویگن

نظرات (۴)

میشه به لیستتون اضافه کنیم؟:)
پاسخ:
پ چی
قراره تا یادمونه، تا امشبه...
مثل همیشه بسم شهرام...امشب شب رقصه(امشب انگاری هر جا بری ..مجنون داره با لیلی می رقصه.. ای که مادر بگرید)

شهره...قسم...(منم عکساشو پاره کردم نامه هاشو پاره کردم فکر یه چاره کردم....با نهایت بزن و بکوب)

اندی...یکی از راه میرسه..آهنگ تیتراژ نیکف عروسی های دهه هفتاد(دقیقا هنگام یکی از راه  رسیدن عروس از آرایشگاه می اومد بیرون) برای تنهاییام...لحظه رسیدنش....بی تو زمونه و ....که رسما روضه ان

سامان...دیدی گفتم دل من بدون چشمات می میره ...آسمون ستاره هاشو بی تو از من می گیره...آدمه که با این شعر می لوله تو هم

 نیلوفر....البته نه با صدای پوران...یه آقایی که الان یادم نیس اسمش چیه...ای نوگل دیرآشنا یابم تو را یابم تو را... رو که میگه سیخ میزنن تو قلب من

گوگوش...آهای دختر دریا پاشو صبح شده پیدا... یه شور و حاللی از صدای خوشحال خواننده میاد که گویی چه باد صبایی است برای خود...آخ که چه بسیار اوقاتی در حمام بنده گریه ها کردم که پاشو رازت بین کوه و صحرا دست به دسته

معین...یه حلقه طلایی...خانومی شاخه نباته خانومی یه بقچه خنده ...تولد چهارسالگیم این آهنگو موقع دادن کادوها نواختن...شعر مشکلی نداره خواننده بسیار صدای روضه خوانی داره...فکر کنید یه بچه چهارساله با چه غم و شادی پیچیده ای درگیر شده در همان تولد دل به دام اون موهای سیات بنده هم اجرا شد من دیگه حرفی ندارم...

یک عالمه شعر و آهنگ دیگه هم هست که در لحظه از ذهن اینجانب پاک شده وحتی عنوان های انتخاب شده خیلی قابل استناد نیست و با کمال شرمندگی تحقیقی هم نکردیم...به قرار با نویسنده خواستیم انتخاب ها در لحظه باشند...



پاسخ:
بسم الله...
ش شب‌پره وقتی لفظ "لیلی" رو می‌گه از خوشحالی مفرطش شوکه می‌شم من. یجا نوشته بود شب‌پره جوری خوشحاله که انگار فرداش تعطیله!
اون عکساش و نامه‌ها و اینا که پاره کرده باید دید بعدش به چی می‌رسه، اون وقت نتیجه گرفت.
در روضه بودنِ بی تو زمونه‌ی اندی هم که هم نظریم :)
راز آدم بین کوه و صحرا دست بدست باشه و آدم خوشحال؟ این شرط آدمیته؟ نه والا نه والا
معین هم که اصن ملک عذابه، کاری ندارم چی بخونه. فکر کن دم محل کار من یه مدت یه بابایی می‌نشست آهنگای معین رو با ریمیکس شیش و هشت پخش می‌کرد، کنار پیاده رو! می‌خاستم یه پولی بش بدم بگم آقا پاشو برو سر جدت!
متأسفانه خیلی از اینا رو که گفتی من نشنیدم و نمدونم در کدوم محفل شادی و سروری آیا قسمتم خواهد شد که بشنوم یا نه اما انتخاب‌های در لحظه‌ت رو هستم، هستم!
من رکورد طولانی ترین گریه در عروسی رو با آهنگ بله برون ویگن دارم! فک می کنم سه ساعتی عر زدم قشنگ! بعدشم راضی ام از پلی لیست مراسم. خداییش انتخابای خوبی بودن 

پاسخ:
بله ذکر کردمش در توضیحاتم. البته حالا "عر" هم دیگه اغراقه! تو یه مشکل دیگه داری برو درستش کن :)
  • مجتبی جهانشیر
  • واس یه ترکی داشتم شش و هشت ترجمه میکردم،طرف برگشت گفت این هم ولایتیای تو چرا شعرای سوزناک رو اینقدر شنگول میخونن؟؟؟
    دیگه سکوت کردم.
    پاسخ:
    دقیقن زده به هدف. انگشت گذاشته رو خود معضل
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی