Kino

کش رفتن و به‌ عاریت گرفتن و ادغام تکه‌های ناجویده، و جعل نتیجه‌های ناوارد جبران حفره‌‌ی خلاءها نیست

Kino

کش رفتن و به‌ عاریت گرفتن و ادغام تکه‌های ناجویده، و جعل نتیجه‌های ناوارد جبران حفره‌‌ی خلاءها نیست

Kino
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

Ruin-gazing

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۰۵ ب.ظ


... ما با گذار از طبیعت واقعی به طبیعت ثانوی مواجه می شویم. از جمله نشانه های شکل گیری این طبیعت ثانوی نور فسفری است، اما نه نور فسفری طبیعی که از مواد آلی و از اشیای طبیعی، چه زنده و چه بی جان، ساطع می شود. در دنیای انسانی، نور فسفری بیش از آنکه نشانگر اجسادِ در حال تجزیه باشد، یکی از مشخصه های بازارچه های موردنظر بنیامین در قرن نوزدهم است. درخشش طبیعیِ امرِ مصنوع، از جنس نور فسفری است. همان نوری که در ابتدای قرن از عقربه ی ساعت ها ساطع می شد. بی شک کنایه ای در این امر نهفته است که نور فسفری، این نمادِ تحلیل رفتگی، تلاشی و گذرایی، به یکی از نشانه های اولیه ی کلانشهر بدل می شود. 


تاریخ طبیعی زوال - بارانه عمادیان


Nine Inch Nails - The Beginning Of The End

نظرات (۴)

احسان کتاب می خونی!!!!! :)

پاسخ:
پاسخ:
نه بخدا گذری از مسافرا شنیدم!
جون بهروز راث می گم
بنده حسّ بی سوادی ِ مفرط داشتم وقتی این متن رو می خوندم... :|

پاسخ:
پاسخ:
عه... اتفاقن خیلی فان و در عین حال باشکوهه که!
ولی من همچنان در بی فهمی... :)

پاسخ:
پاسخ:
ببین خب این از یه کتابه که -البته کتابشم خیلی کوچیکه ها- و من کلی سر خوندنش ذوق کردم و شاید اشتباه از من بوده که یه تیکه کوچیکشو نقل کردم! خودم ولی می خونم و می بینم و می گوشم حالشو می برم :)

یه چیزی هم درمورد امیرخانی بگم که بهش اشاره شد؛ امیرخانی خوندم و زیاد هم خوندم منتها اون قضیه از امیرخانی شروع نشد، خیلی وقته امیرخانی نخوندم و زمانش برام گذشته تا حدی، آخرین چیزایی که ازش خوندم سرلوحه ها بود و سیاهه پیشنهاد کتابش، این روزا مشتاقم سفرنامه جانستان کابلستان رو که چند ساله خریدم و گوشه کتابخونه مونده شروع کنم به خوندن، شاید اصن از فردا بخونمش!
Nothing to be said
:)
شما هم به روند کتاب خونی و فیلم بینی ادامه بدید؛ خعلی خوبه:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی